en vecka bakåt

Förra veckan gick i lugnets tecken. Går det att säga så utan att låta gammaldags? Som en sådan som löser melodikrysset varje lördag (något jag för övrigt blev väldigt sugen på, jag tror jag ska kliva upp i tid på lördag)?
Frosten kom iallafall helgen, det såg nästan ut som snö, och jag och Elias har lagat mat. Paj bland annat.
 
Just nu läser jag en programmeringskurs vilken hittils har gjort så att jag kan vara hemma ganska mycket. När det går bra med programmeringen är kursen rolig, när det går dåligt är den mindre bra. Just nu går det ganska dåligt men det går att trösta sig med att kursen slutar redan på måndag.
 
Mina elefantöron har fått sig en omplantering också efter att jag hittade krukor på myrorna. Enligt växtexperter ska man egentligen inte plantera om så här på hösten, men jag tänker att dom mår bättre av ordentliga krukor än vattenglas. I bakgrunden skymtar min purjo och mimna salladslökar!! Skryter om dom för alla som vill höra, är det inte jättecoolt att dom kan växa i vatten från sånt man ändå skulle slänga i komposten????
 
 
I lördags tog vis bussen till ikea för att äta brunch men kom för sent. Som sagt, frost ute. Och sol!! Äntligen. Vi gick på pmu också och jag tror det var sista gången för i år jag kunde använda min tunna höstjacka för:
igår föll första snön! Den låg inte kvar idag, men det har å andra sidan snöat minst fem centimeter kramsnö som i skrivande stund ligger kvar på marken. Snart är det jul människor!! Klart slut från badrumsspegeln som sitter för högt upp för korta människor som jag.
 
 

Kommentarer
Barbro

Jag har även planterat om blommor nu tror att det går! Du har lurat mig att sätta purjo😊 Vi har bara regn än.


Namn
Kom ihåg mig?

Mail


Blogg/hemsida


Kommentar


Trackback