bokfynd

 
Böcker! Ingen höst utan böcker. Lägligt nog har även min bokhög växt: två loppisfynd och två nya. Näst på tur att läsas är faktiskt boken ovan, Skymmningslandet av Marie Hermansson.
 
 
Förutom den boken ser bokhögen ut såhär just nu:  Kläderna av Inger Edelfeldt och Ett litet liv av Kristoffer Ahlström! Boken som skymtar näst längst upp i högen, Vad heter ångest på spanska?, har jag redan hunnit läsa ut dock, tyckte sådär mycket om den.
 
 
Det är dock den snyggaste boken i hyllan, tätt följt av Flora Wiströms stanna - turkos och gammelrosa. I korthet handlar boken om Erika, en prestationsprinsessa som flyr från Helsingfors till Ecuador i två månader för att hitta sig själv, vilket inte slutar riktigt som hon har tänkt sig.
 
 
Jag både gillade och inte gillade boken. Gillade alla finlandssvenska uttryck författaren använde, gillade att den var så enkel att komma in i och vilja fortsätta läsa. Ibland kändes handligen lite klichéaktig, ibland gick det inte riktigt att förstå varför karaktärerna agerade som de gjorde.
 
Efter att ha läst ut den är jag nästan förvånad över hur lite den innehöll, men texten är väldigt fin och lättläst vilket kan ha spelat in. Kanske 2 av 5, det var ändå rätt mysigt att fly till Ecuador mitt i höstregnet.
 

Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

Mail


Blogg/hemsida


Kommentar


Trackback