växtsafari

 
Hej hörrni. Jag har blivit växtgalen. Vet inte riktigt hur det gick till men nu är jag fast och tänker på vackra växter mest hela tiden. Lite tråkigt att mitt nyfunna intresse bestämde sig för att komma i november då växtligheten avtar. Trots det lever och frodas min lilla rumsträdgård som bara den, så häng med vettja.
 
 
När jag var i stockholm fick jag hem tre stycken ekollon och en avokadokärna av Ronas mamma (den med tre !!! rötter längst bak) och de växer så det knakar allihopa. Varje dag är rötterna lite längre och det är lite roligare att vakna på morgonen.
 
 
Nästa sak som växer som bara den är knopparna på novemberkaktusen. Upptäckte dessa imorse och skrek av glädje. Den här stackaren har stått på hyllan i en evighet utan att någonsin blomma och jag hade tappat hoppet helt men si du så fel jag hade. Nu gäller det bara att hålla undan katterna då den viss är ganska känslig för rörelser.
 
 
Min lilla elefantöra kämpar på trots att jag förmodligen vattnar den lite för ofta. Det är en liten stickling jag snodde från mammas planta i höstas och jag tror minsann att det är nya blad på gång snartr. Ampelliljan till höger fick jag av Elias mamma för ett tag sedan, hoppas den överlever! Klart slut från hannas växter.

Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

Mail


Blogg/hemsida


Kommentar


Trackback