fina saker x 3

Just nu är livet ganska bra för mig. Jag försöker att inte lägga allt för stor energi vid skolan, att inte tänka allt för mycket på alla måsten och krav. Än så länge fungerar det ganska bra och istället hinner jag med andra fina saker. Här är fyra av dem:
 
 
Här om veckan rotaade jag igenom vårt förråd och hittade en analog kamera med objektiv och film och hela köret! Min kompis Niklas fotar rätt mycket analogt och inspirerade mig att också börja, så den här lillen har hittils knäppt två stycken bilder av trettiosex möjliga.
 
 
Jag testade att knipsa av basilikablad från en köpeskruka och stoppade dem i vatten för ett tag sedan. Hade helt glömt bort dem tills att mamma en dag såg att de hade fått rötter!! Jag har inte speciellt gröna fingrar så detta är en stor grej.
 
 
 
Sedan planterades sagda basilikablad i varsin kruka, så nu hoppas jag att de överlever! Är ärligt talat inte sådär jättehaj på att vattna, men det ska nog gå bra.
 
 
Och så en fin men lite gammal sak: Movits platta! Den är så fin och bra på alla sätt, och kostade bara hundrafemtio. Ett superklipp alltså.

Kommentarer
Anonym

Hej! Tack för tippset på basilikan! Kom till oss o kolla fotofödet.

Anonym

Fotoförådet!!!!!!!

♫♪ sandra
2016-04-17 | http://www.sandramusic.spotlife.se

åh movits är bra!

Ida
2016-04-18 | http://erikssonida.se

Men åååhh vill också odla basilika. Försökte för ett tag sedan men det slutade inte så bra, har inte heller särskilt gröna fingrar :´C. Om det går bra för dig får du gärna berätta EXAKT hur du gjorde, så kanske jag också får till det :)


Namn
Kom ihåg mig?

Mail


Blogg/hemsida


Kommentar


Trackback