Mina sommarplaner

 
Imorgon är det måndag och andra riktigta skolfria dagen på det här sommarlovet! Tvärt emot vad jag brukar så har jag faktiskt inte planerat nästan någonting den här sommaren och det känns helkonstigt men samtidigt rätt bra. Jag vill fokusera på sådant som får mig att må bra, att njuta av de ljusa sommarkvällarna och bada som bara den. Lite har jag dock inplanerat, och eftersom jag är så förtjust i listor så kommer här en lista på vad jag kommer att hitta på i sommar.
 
 
☼ Läsa böcker. Under det senaste året har jag knappt läst en enda bok utanför skolan vilket är så himla synd eftersom jag faktiskt älskar att läsa. Jag läser det mesta som är bra, så dela gärna med er av peppiga boktips! På läslistan just nu så ligger bland annat Stallo och Meningen med hela skiten!
 
☼ Sommarjobba. Nu på måndag börjar en tre veckor lång arbetsperiod där jag kommer att jobba på sportklubben i byn. Klippa gräs, vattna blommor, måla hus och sådant där.
 
Röra på mig. Fler promenader och cykelturer, ja! Jag vill även börja springa igen, men den här gången utan att mäta hur snabbt eller långt jag sprungit. Jag gillar verkligen att springa, fast det har alltid fört med sig prestationsångest och allmänt dåliga känslor. Den här gången tänker jag istället lägga fokus på hur roligt och skönt det faktiskt kan vara att röra på sig.
 
☼ Fotografera. Först och främst med stora kameran (har ca tusen idéer som väntar på att förverkligas) men även bli lite mera aktiv på instagram, ta fler vardagsbilder och framförallt bilder på mina vänner!
 
☼ Jobb nr 2 är faktiskt inte bara ett sommarjobb, utan gäller även framåt i tiden! Jag kommer att börja skriva för PT ung och (mest troligt) finnas i deras tält på PDOL, vilket jag är helt sjukt taggad inför.
 
Vara ute, även kallat samla så många fräknar som möjligt utan att bli en röd tomat. Har otroligt lätt för att bräna mig, men tack och lov även ganska lätt att få fräknar. I och med sommarjobbet så kommer jag att vara ganska mycket ute, så hoppas verkligen att vädret är bra!
 
Loppis. Ska försöka gå på så många loppisar och secondhand-affärer som det bara gå under de här tio veckorna av frihet!
 
 

Kommentarer
Sanna Widman
2015-06-17 | http://sannawidman.blogg.se/

Hejsan!
Nu är 2 vinnare uppe i Veckans Blogg. Kika in och var gärna med igen.

http://sannawidman.se/2015/june/veckans-bloggar-ny-omgang-4.html#comment

Hoppas du haft en bra Onsdag! kram


Namn
Kom ihåg mig?

Mail


Blogg/hemsida


Kommentar


Trackback