mitt musikår 2014

 
JANUARI//FEBRUARI
Januari kom lite snabbare än vad jag trott och jag lyssnade fortfarande på min decemberlista, det lilla jag faktiskt lyssnade på musik. Hade någon svacka där jag inte hittade några bra låtar, till februari kom och jag hittade Bastille. Så fint band alltså, brukar fortfarande lyssna på dear låtar, speciellt "Flaws", de är så himla mysiga!
I februari så var också musikalen så lyssnade en massa på musikallåtarna, men det räknar jag inte med.
 
 

 
 
 
MARS//APRIL
I mars/april (vet faktiskt inte riktigt när) så kom våren och ljuset och min spellista uppdaterades till det bättre. Hittade min perfekta gladlåt (time to dance) som jag till en början hatade men nu älskade. Några av fjärileffektens låtar hamnade också i spellistan, och my body. Lyssnade mest på glad, peppig musik sådär som man brukar göra när solen skiner.
 
 

 
 
 
MAJ//JUNI
Samma spellista fast lite uppdaterad. Lyssnar inte på så mycket musik på sommaren, och egentligen inte på Sam Smith heller. Den har egentligen mest sentimentalt/personligt värde än vad den har musikaliskt. Two door cinema club hade jag lyssnat lite på innan men inte just den här låten så den fick också vara med. Precis efter det så spelade musikklassen just den låten på sin examenskonsert, de var superduktiga! Någon gång där såg jag även Gatsby och blev helt såld på filmen och lana del reys musik till filmen. Att det är Leonardo DiCaprio som har en av huvudrollerna hade absolut ingenting med saken att göra hehe...
 
 

 
 
 
 JULI//AUGUSTI
Grät lite för att jag missade bråvalla men tog mig i kragen och åkte med vänner till hamnfestivalen i luleå istället för att lyssna på Linnea Henriksson. Så otroligt grym männsika alltså, vilken energi! Sedan kom sommarjobbet i tre veckor och för att hålla mig vid liv så lyssnade jag på stockholm brinner av hurula. Jag överlevede, och dessutom så åkte jag till stockoholm för att hälsa på mina vänner dagen efter min födelsedag! Vi träffas max en gång per år så lite sorgligt var det att behöva åka därifrån. På en av de sista tunnelbaneresorna vi gjorde så kom en tjej in i vagnen, lyssnandes på hela huset alldeles för högt och det blev som våran signaturmelodi.
 
 

 
 
 
SEPTEMBER//OKTOBER
 Skolan började  långa bussresor  mer musik. Snubblade över Lincoln Jessers musik av en slump men det gör ingenting för han var bra. Tycker fortfarande massor av låten tounge tied, men vita bergens klockor hade jag svårt för. Lite hat/älsk kanske, men tillslut så la jag till den ändå. Trodde att vita bergens klockor var någon sorts sagovärld men det visade sig handla om vitabergsparken i stockholm. 
 
 

 
 
 
NOVEMBER//DECEMBER
Det här var alldeles nyss och lite svårt att vara objektiv till då jag fortfarande lyssnar på decemberspellistan.Massa passion pit-låtar hamnade iallafall i listan och till niklas förtjänst även radiohead. Ingen julmusik, tack och lov, det är typ det värsta som finns. Speciellt när de börjas spela i oktober. Annars så är kids en bra låt som jag hört tidigar men inte riktigt fastnat för (kanske på grund av deras hemska skivomslag), men nu fastnade den isallafall.
 
 

 
Så, det där är alltså mina favoritlåtar/låtar jag lyssnat mycket på under 2014. Tack för att du har orkat läsa igenom allt (det gör inget om du bara har scrollat förbi heller, promise) och jag skulle väldigt gärna vilja veta om det här är någotning som ni känner är intressant att läsa! Är inte helt säker på att alla månader är korrekta, men de borde de vara på ett ungefär. Nu är min fråga till er: vilken favoritlåt har ni haft under det gångna året?

Kommentarer

wow, kunde verkligen identifiera mig med din musiksmak! Bastille, Maggio och fjärilseffekten har helt klart präglat mitt 2014!

Svar: Åh så himla roligt! Det märks tydligt att Hannor har bra musiksmak :))
Hanna Eriksson

Caroline Blomberg
2015-01-08 | http://carolineblombergs.se

åh gud va många bra låtar!! Jag själv ÄLSKAR den sista där kids!!!!! Kan aldrig sluta älska den låten!

Svar: Åh vad roligt! Det tog ett tag innan jag föll för den, men o så bra den är!
Hanna Eriksson

moniki.blogg.se
2015-02-01 | http://moniki.blogg.se/

Riktigt roligt inlägg!!:D

Svar: Åh så roligt att höra! :D
Hanna Eriksson


Namn
Kom ihåg mig?

Mail


Blogg/hemsida


Kommentar


Trackback