två skatter

 
I lördags väckte mamma mig med ett "nu är det loppisdags Hanna!" tidigt på morgonen. I egenskap av tonåring ville jag egentligen bara sova, men jag följde med henne änså. Det blev en riktigt bra dag faktiskt, efter loppisen gick vi på stan och fikade på Pensionetet, kollade på en auktion och slutligen så gick vi på fotbollsmatch i grannbyn. Mycket trevligt!
 
Nu till skatterna och först ut: en röd väska. Känns som om jag bara hittar väskor på loppis nuförtiden, men jag klagar inte. Det kan ju aldrig bli för många väskor! Just den här ska få agera gympaväska då den jag har använt förut är snudd på gigantisk.
 
Det andra, lite märkligare fyndet är en kaktus. Har velat ha en kaktus jättelänge och när de såldes för en tjuga gick det bara inte att låta bli. Den fick bo i en lerkruka som vi hade hemma och står nu högst upp på stringhyllan brevid mammas gamla smyckesskrin. Vet inte om jag har nämnt att jag fått en stringhylla förresten? Farmor hade två stycken som hon inte använde och var så snäll och gav till mig och Elin! Tack farmor <3  Jag hade tänkt visa lite mer av den senare, har inte riktigt hunnit fylla den ännu. Men snart!

Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

Mail


Blogg/hemsida


Kommentar


Trackback