På upptäcksfärd

 
I onsdag så var jag och Johanna på äventyr i skolan. Vi tänkte att man efter snart ett år borde hitta ungefär överallt i skolan, den är trots allt inte sådär jättestor. Ack så fel vi hade. Det fanns hur många korriorer och ställen jag inte hade någon aning om att det fanns som helst och vi lyckades tappa bort oss ett antal gånger. Vi hittade jättefina turkosa skåp som råkade vara precis samma färg som mina skosnören och även min favoritfärg. Jojjan posar med sin allra swagigaste pose. Massa bilder på väggarna fanns det också, bland annat den här muren som Johanna klättrade upp på.
 
 
På något sätt lyckades vi hitta oss ända vägen till industri- och elprogrammen, som ligger på helt andra sidan skolan. Måste säga att det var tur att vi inte mötte så månnga människor (eftersom nästan alla redan hade slutat men inte vi), eftersom vi måste ha sett ut som två vilsna natursjälar som hade kommit helt fel. Mycket intressant och lärorikt var det iallafall. Vi gick runt, runt, runt och helt plötsligt var vi tillbaka där vi började (?!), fast det känndes som vi hade gått runt halv jorden och inte alls borde vara tillbaka.
 
 
 
Sedan kom den obligatoriska fönsterklättringen. Vår skola råkar ha väldigt många stora och fina fönster med rätt så breda karmar som man kan sitta på, för utom just i våran del av skolan. Såklar var vi då tvugna att klättra i detta stora fönster också (till vänster), fast än det låg ganska högt upp från marken. Som ni kan se på bilden som jojjan tog så hade jag lite problem (eller var jag en graciös ballerina? ingen vet).
Sista anhalten var estethuset, där det faktiskt är nästan omöjligt att gå vilse. Där satte vis oss i ett varmt fönster och pratade om livet. Johanna sa ett lurigt skämt, gjorde peacetecknet och skattade tillsammans med sin spegelbild. Okej, det kanske inte häne på riktigt, men visst ser det ut som det på bilden? Sedan slutade Johan och Elias sin tyska och vi gick och åt risgrynsgröt och hade matteprov. Det var en rätt rolig onsdag.

Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

Mail


Blogg/hemsida


Kommentar


Trackback