tre nya (och lite till)

 
 
De här tre klädesplaggen fick följa med hem från semestern. Jättefina, jättesköna och jätte2hand. De två översta, klänningen och tröjan är från Erikshjälpen Återvunnet Mode i Sundsvall. Det är nog för övrigt den lyxigaste second hand-affären jag någonsin varit in i - allting var färgordnat, upphängt och upplyst med spotlights. Kvalitén var också bra på de flesta kläderna, men då kostade det lite mer istället. Klänningen, som jag tänkt använda flitigt i vinter, kostade 150:- och tröjan 60:-.
Shortsen är också från Erikshjälpen, fast i Ånge. Åh, jag måste bara få säga hur bra butik det är alltså. Hade kunnat strosa runt där i flera timmar, det fanns så mycket fina saker. Konstiga priser hade de också, shortsen kostade nämligen 37 kronor, varken mer eller mindre. Helt klart värt det, med tanke på att jag hittade fem pund i dess ficka när jag kom hem!

 
Sen var vi på ytterligare ett Erikshjälpen, i Fränsta. Där fanns en gammal kartbok och ett vykort föreställande ett gäng människor på en parkbänk som ramlat, som jag bara var tvungen att köpa. En duk köpte jag också, fast den är nu sönderklippt och omgjord till hårsnoddar, eller åtminstone något liknande.
 
 
 
Ps. om det är någon som känner för att flytta med mig till Fränsta säg bara till.
Det är det vackraste ställe jag någonsin varit på.

Kommentarer
MALIN
2014-08-06 | http://malinkirstine.se

Den randiga tröjan var jättefin!


Namn
Kom ihåg mig?

Mail


Blogg/hemsida


Kommentar


Trackback