Spanien dag 2&3 - La playa och landet

 
Varning! Alla bilder i detta inlägg är tagen med en mobilkamera pga jag orkade aldrig ta fram den andra kameran.
 
 
 
Trots att det var lördag så steg vi upp tidigt för att, tillsammans med några andra svenskar och spanjorer, åka till stranden. Bilresan tog kanske två timmar, men det var det värt! Solen sken och på standen spelade vi fotboll i sanden och badade. Sånt som man brukar göra på en strand helt enkelt.
 
 
 
Vi gick promenad och lunchade. Sedan gick vi ännu mer, den här gången till en utkiksplats. Där satt vi ett tag (min värdspanjor är han i supermankepsen, Andrés), för att sedan rulla hem igen.
 
 
 
Tredje dagen är den dag jag har absolut minst bilder ifrån. Det är dessa två, och några få till. Iallafall så åkte vi, samma gäng som dagen innan, till min spanjors stuga på landet. Den här gången var det en ganska kort bilresa, och när vi kom fram blev vi vänligt mottagna av Andrés mormor och morfar. Just den här dagen var det otroligt varmt utomhus, och alla höll på att svettas ihjäl. Alla svenskar iallafall, spanjorerna hade fortfarande långbyxor och tyckte att det ännu bara var vår, fasten det säkerligen var uppemot trettio grader. Den dagen så spelade vi fotboll och gick på lite mer promenad, för att se på tjurar. Tyvärr så var det inga där, men det var kul ändå.
På kvällen så möttes nästan alla spanjorer+svenskar hemma hos någon för att dansa, äta hamburgare och prata. Också väldigt kul. Haha.

Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

Mail


Blogg/hemsida


Kommentar


Trackback