Spanien dag 1 - Sevilla

Den senaste veckan har jag ju som sagt befunnit mig i Spanien på språkresa med skolan. Helt klart (cheesy-varning) en av de bästa upplevelserna i mitt liv. Jag har lärt känna så många nya människor, både svenskar och spanjorer, som jag säkerligen kommer umgås med fler gånger! Här kommer iallafall en liten snabbresumé om vad vi pysslade med den första dagen i det ljuva kandet spanien:

 
Efter ca 14 timmars resande kom vi äntligen fram till lilla Carmona i södra delen av landet.Vi fick träffa våra värdfamiljer och sova någon timme innan det var dags att gå upp igen för att åka på stadsbesök i Sevilla. En himla massa promenerande blev det, men ser det inte sjukt härligt ut? Palmer överallt och 25 grader varmt! Bilden till höger föreställer Plaza de España, ett torg/museum med bilder från alla spaniensprovinser, som vi besökte på morgonen.
 
 
 
Halva spanjorgruppen följde även med, förutom svenskarna, och vi passade på att ta gruppbilder med dem framför torget. Dessutom så kollade vi lite på souvenirer och bara njöt av solen.
 
 
 
Nästa stopp var ett palats, El Real Alcázar de Sevilla, som hade en cool trädgårdslabyrinth (bild 1) och många fina rum. Det var planerat att vi skulle stanna där i några timmar och trots att det var intressant så höll vi svenskar på att avlida av 1. matbrist 2. sömnbrist och 3. trisstess. Bilden i mitten är inte alcázaren utan vårat nästa besöksmål, Catedral de Sevilla.
 
 
Efter alcázaren så fick vi fritid att göra vad vi ville och i satte oss för att glufsa i oss de mackor och snacks vi fått från värdfamiljen. Sista besöket innan vi åkte till baka till Carmona var då Catedral de Santa María de la Sede de Sevilla. Det är en sjukt maffig katedral med ett hög torn man fick gå upp i, och såklart gjorde jag det. Alldeles försent insåg jag dock att jag nog är höjdrädd, men då var det ovärt att vända om. Utsikten var iallafall fantastisk och jag ångrar ingenting ;)
 
 

Kommentarer
olivias | mode, foto & vardag
2014-04-14 | http://olivias.webblogg.se

åh så fina bilder!!

Svar: Tack så mycket! ♥
Hanna Eriksson


Namn
Kom ihåg mig?

Mail


Blogg/hemsida


Kommentar


Trackback