mitt musikår | April 2012 - April 2013

 
 
April 2012 - Maj 2012
Två spellistor med rätt likadan musik, mycket svensk rap/hiphop/pop och några mainstreamlåtar som "Drive by" och "Starships". De här är mina två första spellistor på spotify då jag ännu inte hade skaffat premium utan bara halkade in på en 30dagars provperiod och fastnade. Jag hade precis träffat Simon och vi lyssnade rätt mycket på de här spellistorna.
 
 
 
 
 
 
Juni 2012 - Juli 2012
 
Mycket svenskt hänger fortfarande kvar men det kommer allt fler, äldre och nyare, låtar på engelska. "Somebody I used to know" slår igenom stort och jag blir helt kär i mina vänners cover på den (se den här).Trots allt är april-juli rätt likadana med många gemensamma låtar.
 
 
 
 
 
Augusti 2012 - September 2012

Det blir Augusti och jag far till Stockholm med denna musik i öronen. Mycket svenskt igen, fast den här gången lite somrigare och gladare låtar. Jag är på allsång på skansen och ser Miss-li och Markus Krunegård. Några "gamla" låtar dyker upp och jag börjar hitta min egna stil mer och mer. 
 
 
 
Oktober 2012 - November 2012
 
Jag hittar spotifys fantastiska radio och lägger till låtar som "Midnight city" och "Bite the bullet". Fortfarande svenskt, för ja jag gillar svenskt helt enkelt haha. De här spellistorna var jag verkligen nöjd med och det ledde tyvärr till att jag lyssnade söner många av låterna (oops).
 
 
 
 
 
Januari 2013 - April 2013
 
Ytterligare två spellistor jag är supernöjd med, nu har jag hittat min egna musiksmak fullständigt. Både gamla och nya låtar, svenskt och engelskt rock och lugnare låtar, en skön blandning av det hela bara. Persoligen tycker jag verkligen att jag har förändrats och det till det bättre!
 

Kommentarer
Tomas

Intressant och kul skrivet. Skulle vilja se beskrivningen ovanför låtlistan itsf. tvärt om.

JuliaCarlzon
2013-05-11 | http://worldofjulia.webblogg.se

Naw "och jag blir helt kär i mina vänners cover på den" :')
Hallååå hur fixade du sånna där listor att lägga in? :D


Namn
Kom ihåg mig?

Mail


Blogg/hemsida


Kommentar


Trackback