sthlm skyline

 
 
 
 
Natt på trappan till en resturang
precis när våren blivit varm så man kan
Utan jacka, utan att frysa
mitt sällskap gick, jag stod kvar ensam

Med Stockholm Skyline för mina fötter
en till av alla andra nätter
Stockholms natt är dränkt i ljus
det enda jag saknar här nu är du

I den väna grönskas rika dräkt
på terrassen i höjd med Katarinahissen
Upp för backen stretar nattbussen
sover du som resten av Slussen?

Linnekavanjen är snygg men kall
kurar ihop i min egen famn
Plötsligt är det 10 år
sen jag steg av på Centralstation

Med Stockholm Skyline för mina fötter
en till av alla andra nätter
Stockholms natt är dränkt i ljus
det enda jag saknar här nu är du

Jag gav dig alla år
du fick allt från 20 till 32
Jag gav dig alla år
du fick allt från 20 till 32

Röda lyktor blir lösa i kanten
försvinner helt borta vid Skeppsbrokajen
Natten har vänt vid sin värsta punkt
jag anar en gryning över Gröna Lund

I nöd och lust, mani och depression
ser första solen från Skanstullsbron
På vägen hem, Kolerakyrkogården
samma ljus som första gången

Säsongerna skiftar och jag med dom
nyss var jag sprucken i varje söm
Nu är jag hel så vitt jag vet
sådär håller det på och kallas livet

Med Stockholm Skyline för mina fötter
en till av alla andra nätter
Stockholms natt är dränkt i ljus
det enda jag saknar här nu är du

Kommentarer
emmawaernholm
2012-07-25 | http://emmawaernholm.blogg.se

sv: Tack så jätte mycket :)
Jag redigerar i photoshop cs3 :)
Jag fotar mina bilder i RAW så jag redigerar allstå bilderna först i camera raw, lägger på contrast, ökar exposure och brightness. + gör en vinjettering :)

sen lägger jag på en ''unsharp mask'' och lägger i mer contrast i curves, sen gör jag lite olika i alla bilder, men de där är ungefär vad jag gör :)

följ gärna bloggen, så kanske jag fixar upp redigering tips :) KANSKE ;)

Hanna :)
2012-07-25 | http://hannalandot.devote.se

så fin blogg :) <3

emmawaernholm
2012-07-25 | http://emmawaernholm.blogg.se

sv: åh, vad snällt :')
ska se vad jag kan hitta på :)


Namn
Kom ihåg mig?

Mail


Blogg/hemsida


Kommentar


Trackback