hemma hos oss: köket

Jag har flyttat. Piteå till Umeå, 204 kilometer enkel väg. Det har Elias också gjort för den delen, han pluggar jägmästare och jag civilingenjör bioteknik, och vi bor tillsammans! Och det är så skönt! Känner mig lite ringrostig på tangenterna men jag tänkte försöka visa lite hur vi har det. En mini-rundtur helt enkelt!
 
 
Köket är kanske platsen vi hänger mest på. Här gör vi läxor, äter och lagar middag och andra grejer man brukar göra i ett kök. Ofta ser det ut ganska precis som på bilden. Vi hyr i andra hand så majoriteten av alla ~stora~ möbler, bland annat bordet och stolarna, är bara våra på lån. 
 
 
På köksbordet samsas några teburkar med mynta och salt- & pepparfåglar!! 
 
 
I köket finns det kyl och frys, ingen diskmaskin och mycket växter! Den på bilden är en stickling från kreta och jag har bla inlett ett projekt att få en purjo att återväxa. Förutom växter återfinns min älskade radio på fönsterbrädan! Morgonpasset till frukosten och aux-sladd i när det vankas festligheter.
 
 
 
 
Själva köksdelen är en lång bänk med ugn och diskho,gott om plats för att laga mat och diska även om man är två personer. 
 
 
Som en hängiven vän av ordining hänger på kylskåpet: öppettider på de närmaste affärer, rabatter och erbjudanden samt en liten karta över ersboda. Till myrorna och coop är det drygt två kilometer = cykelvänligt! 
 
Yes, här bor vi alltså! Tänkte börja skriva här lite oftare men orden flyter trögt, det var så länge sedan den delen av hjärnan fick arbeta. Måste ju visa bilder från kreta och kanske berätta vad jag har gjort i sommar egentligen, men det får bli någon annan dag. Hade!

Kommentarer
Barbro

Härligt😀 Roligt att få se hur ni har det nu. Hemtrevligt som vanligt.


Namn
Kom ihåg mig?

Mail


Blogg/hemsida


Kommentar


Trackback