musikåret 2015

Hej på er! Som den totala statistiknörd jag faktiskt så fullkomligt ÄLSKAR jag Sportifys musikårskrönikefunktion som de släpper i slutet av varje år! Tycker det är så spännande att se vad jag faktiskt lyssnade på och så, även om resultatet kan blir lite knasigt ibland pga delar konto med min lillasyster. I alla fall tänkte jag dela med mig av lite från min lista över musiken 2015, varse!
 
 
Vi börjar med artist och föga förvånande så är det Håkan med 109 lyssningar. Tror att det var samma sak förra året och gissar på att nästa år kommer blir ganska likadant i och med håkankonsert. Snacka om att vara insnöad haha.
 
 
Kommer ihåg att jag lyssnade massor på den här låten i februari mars, om och om igen. Den passade bra då jag var rätt så deppig just då. Så fort jag började må bättre slutade jag lyssna på den och u känner jag mest en slags hatkärlek.
 
 
 
Mina mest spela genrer talar sitt klara språk haha, mest bara indie pop och svenskt. Precis vad jag gillar.
 
 
Känns helt absurt att jag hunnit lyssna på 842 olika artister under året??? Hur har jag hunnit med det???
 
 
Och så årstidssummeringen med start vintern. Mycket långsam och ledsam musik (och lite uptown funk).
 
 
Jag och Elias blev tillsammans och jag lyssnade massor på polaroid. Håkan dök upp lagomt till valborg skulle jag tro och Dolly Parton står syster helt och hållet för.
 
 
Håkan levde kvar och Elin lyssnade på Linnea. Hoffmaestro ligger nog där pga uppeppning för deras konsert.
 
 
Håkan håkan håkan (har ni tröttnat ännu?) och lite efterföljder av sommaren. Tror att Elin lyssnade mycket mer på musik än vad jag gjorde, därav stiftelsen och hoffmaestro. Hur ser erat år ut? 

Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

Mail


Blogg/hemsida


Kommentar


Trackback