en porslinhistoria

Jag älskar porslin. Koppar muggar fat, alltihop. Speciellt från den senare halvan av nittonhundratalet, och gärna i grönt eller brunt och med vackra mönster (inte ett måste). Det råkar min familj veta om och i årets paket fanns en massa vacker keramik.
 
 
Först ut: glöggkoppar. Supersmå och supergulliga. Jag och Elin fick fyra stycken var så nästa jul får vi slå ihop och ha glöggparty.
 
 
Mamma hittade ett par fat second hand som jag stått och suktat efter men inte köpt (de stora i vänster nedre hörn). Hennes vän hade koppar med fat i samma serie och var så snäll och gav bort dem. Tusen tack!
 
 
Sedn visade det sig att mormor hade ytterligare tre koppar med fat så nu har jag nästan en hel liten servis!
 
 
Och sist men inte minst: en bersåkopp med tillhörande fat. Porslin <3<3<3

Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

Mail


Blogg/hemsida


Kommentar


Trackback