plantor

 
I torsdags var jag och mamma ute och planterade. Eller, mestadels av tide så fixade vi faktiskt till landet så att det överhuvudtaget skulle gå att plantera där. Flyttade plattor, bytte jord och sånt. Men lite plantering blev det också. Man kände sig som värsta wall-e haha, på uppdrag för att rädda planeten jorden (även om det gröna på översta bilden faktiskt är ogräs i brist på annat). Ekohjälten Hanna. Det skulle vara något det.

Vi planterade mest grönsaker - morötter, pak choi, och sallad men även tagetes och ringblomma. Morötterna ser jag fram emot mest, det är såå gott att bara dra upp en morot på sommaren och äta den. Det slår varenda köpesmorot, jag lovar!

 

Kommentarer
Nina
2014-06-02 | http://ugglina.blogg.se

Åh! Wall-e :) tack för påminnelsen om den
Håller med om att egenplanterat är godare, brukade få ta av min kompis innan ;)

Ida - foto & häst
2014-06-13 | http://prinsesc.blogg.se/

så fina bilder! :D mysigt att plantera!!


Namn
Kom ihåg mig?

Mail


Blogg/hemsida


Kommentar


Trackback