åh det är skönt när mitt stockholm är grönt

 
Samma helg som eurovision var i sitt esse åkte jag Julia ↑ Elsa Linnea och Elin till stockholm. Vi skulle, just det, se på eurovisionsfinalen. Eller, mer exakt familjefinalen aka gen-genrepet aka samma som finalen minus röstningen. Vi åkte rätt tidigt på frfedag morgon så vi var i stockholm långt innan lunch.
 
 
Efter lite shopping och fix med sl-kort och liknande gick vi mot kungsträdgården. Blev lite ledsen när jag såg att alla körsbärsträd hade blommat över :( men det var grönt och fint så det räckte ändå.
 
 
Eurovision village hade placerats i kungsan och så även denna jättekarusell/utkikstorn. Det kostade typ 100 så vi skippade det.
 
 
Istället gick vi och köpte mat och satte oss och åt. Martin Stenmark (!!) i beigea byxor övade inför en föreställning som skulle vara senare på kvällen. Obs att han behövde papper för att komma ihåg texten till lag vegas, stackarn.
 
 
Sen traskade jag och Julia till donkin dounuts för att, tja, köpa munkar.
 
 
Efter att vi kollat igenom klädutbudet i storstan hoppade vi på spårvagnen ut mot gröna lund! Vi fick vänta i ungerfär en timme pga att deras nätverk hade slutat fungera, men sen kom vi in!
 
 
Elsa och jag var snabba och hamnade typ först i kön till insane. ÄLSkar att åka karuseller och älskar att inte hinna tänka hur läskigt det faktiskt är förrns man sitter fastspänd i attraktionen.
 
 
Sen gick vi in i huset med alla speglar också såklart.
 
 
 
Hehe favoritspegeln.
 
 
Och favoritkarusellen! Julia Elsa och Linne åkte den typ tre gånger på raken.
 
 
Näst bäst var popexpressen. För att citera Julia, "det är som en galen tvåminutersfest fast du slipper röra på dig".
 
 
Sen blidde det kväll och vi åkte tillbaka för att sova och tagga eurovision. Det var den första dagen i stockholm det.
 

Kommentarer
Alma
2016-05-31 | http://almabengtsson.se/

åh var också på familjefinalen! Fantastiskt, älskade eurovision <3

Joré Dirgélaité
2016-06-02 | http://jdfoto.blogg.se/

hur mysiga bilder? *-* så glad att jag hittade till din blogg!


Namn
Kom ihåg mig?

Mail


Blogg/hemsida


Kommentar


Trackback