stockholm tur och retur

Att spontanköpa sista minuten-biljett till stockholm (hundrafemtio spänn) från Gävle (där jag firat ett sent nyår med farmor och farfar) kan vara det bästa jag gjort. Nio timmar och fina vänner i stockholm kommer här!
 
 
*Överpeppade reseledare* DU KAN BLI DEN LYCKLIGA VINNAREN AV EN GUIDAD STOCKHOLMSTUR!!
 
 
Jag klev av tåget klockan tolv över tio (efter lite förseningar) och eftersom det varken var frukostdags eller lunchtid bestämde vi oss för att ta en promenad mot moderna museet!
 
 
MMen eftersom måndag är kulturens söndag så höll museerna stängt och vi gick och kollade på fåglar ett tag istället.
 
 
Innan vi promenerade vidare in mot gamla stan för att känna på böckerna i scifi-bokhandeln!!
 
 
Det var, tro det eller ej, svinkallt i stockholm. Precis när vi klev ut ur butiken började stora, vackra snöflingor att falla från himlen.
 
 
Vi satte av mot nästa mål för dagen som låg i sickla. Ronas var glad.

 
Lou och Leon också!
 

 
 
Lång promenad + kyla = inte lika glad Ronas.
 
 
Tillslut nådde vi vårat mål - Dieselverkstaden! Vi strosade runt i biblioteket och vilade på några stolar då även det museumet var stängt :(
 
 
Sedan (efter en shoppingtur i sickla centrum) tog vi Hammarbybåten mot Ronas place och tydligen så finns det en skidbacke nästan mitt i staden?? Hade ingen aning om detta
 
 
Jag var stensäker på att jag såg solen gå ned i vattnet men Leon var minst lika säker på att det bara var speglingar från lampor. (vilket det förmodligen också var)
 
 
Ronas och Lou i hissen

 
Centralen var julfin när jag lämnade stockholm för att åka tillbaka till gävle och farmor och farfar och familjen.
 

Kommentarer

Stockholm är så fint!

Leon

Ronas är min favvis. te quiero

Ronas

Leon är min favvis. te quiero


Namn
Kom ihåg mig?

Mail


Blogg/hemsida


Kommentar


Trackback