Sommarläsning

 
Jag har gått och blivit med böcker! Jag tror att jag har nämt att jag i sommar vill läsa många böcker, och när jag för några dagar sedan var på second chance passade jag på att kolla i pocketlådan. Har hamnat så mitt emellan just nu med böcker, de som har en intressant handling är oftast skrivna på ett för lätt sätt, medan de bra skrivna böckerna alltid lyckas handla om 35-åriga bibliotikarier som söker efter kärleken i en liten by. Jag kan liksom inte relatera till det alls. Såklart finns det ju böcker som har både intresant språk och handling, men jag lyckas aldrig stöta på dem i en pocketlåda.
 
 
 
Men, den här gången lyckades jag! Tre stycken fick följa med mig hem. En av dem, flyga drake, har jag redan läst men tänker ge till Elias för att den är så h i m l a bra. I nian läste jag föregångaren till ett ufo gör entré och gillade den. Gillar den här också för den delen, har sträckläst ända sedan jag köpte den. Boken i mitten, en halv gul sol, har jag bara hört lovord om. Har läst en novellsamling av samma författare också och den var bra = en halv gul sol borde också vara bra. Den är nog min nästa bok i läslistan denna sommar, men jag vill veta vad ni läser, bomba mig med era boktips!
 

Kommentarer
Maria Pettersson
2015-07-03 | http://headoverheals.blogg.se/

Flyga drake och Jonas Gardell-boken är riktiga sidvändare! :D

Svar: Eller hur! Älskar båda två, riktigt läsvärda böcker!
Hanna Eriksson

♫♪ sandra
2015-07-04 | http://www.sandramusic.spotlife.se

åh älskar gardell!

Svar: Ja, hur bra som helst är han ju!!
Hanna Eriksson


Namn
Kom ihåg mig?

Mail


Blogg/hemsida


Kommentar


Trackback