om 2016 vore en lista

Tjugohundrasjutton är snart inne på sin andra vecka och som vanligt är jag lite sen med att resumera allting. Här kommer iallafall en lista, ihopknåpad med de bästa från alla de listor ni har sett cirkulera runt på bloggarna.
Gjorde du någonting 2016 som du aldrig gjort förut? tog körkort, började trean, sa ifrån.
 

Vilka ställen besökte du? började året med att ta tåget till stockohlm, sedan ytterligare en stockholmsresa i maj för att se eurovisionsfinalen, malmö, umeå x3, Göteborg och slutligen stockholm igen. Ovanligt mycket resande alltså!

 

Är det någonting du saknade 2016 som du vill ha 2017? Alltså nej. Jag har tur om 2017 innehåller en bråkdel av de resor, konserter, kvällar och vänner som 2016 har gjort. 

Vilken var den bästa boken du läste i år? Helt klart Expeditionen: min kärlekshistoria av Bea Uusma. Tyckte så mycket om den, älskar människor som nördar ner sig så fullständigt i ett ämne. Läs!

 

Vilket datum från 2016 kommer du alltid att minnas? Är dålig på datum i överlag och att minnas datum är den sämsta kombinationen, men den första september kommer alltid att stå på mitt körkort!

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Lite både och. Lugnare och mer tillfreds, men samtigt ledsnare ibland. Samtidigt har jag gjort så himla många saker som har gjort mig otroligt glad också.

 

Vilken låt kommer att påminna dig om 2016? Sitter på en dröm - Oskar Linnros och Daniel Adams-Ray.

 

Vad önskar du att du gjort mer? skrivit ned saker och sparat det. Läst böcker.

 

Vad var det bästa med 2016? Håkankonserten och göteborgsvistelsen, livets dagar alltså. Alla andra konserter jag haft turen att gå på, Umeåresor och eurovision.

 

Vilken var den största musikaliska upptäckten? jag lyssnade oroväckande lite på musik under 2016, så får jag säga ljudböcker istället? Tycker helt klart att Tove Janssons röst till Muminböckerna kan liknas vid musik.

 

Högsta önskan just nu? att vi människor slutar förstöra klimatet och miljön samt att världen blir jämställd

 

vad är du mest stolt över? att jag vågade klippa av håret bara sådär. Mina texter i tidningen, att jag klarar av balansgången mellan betyg och mående mycket bättre än förra året.


Kommentarer
Märta

Hanna du är grym!!

Svar: <3
Hanna Eriksson

kul att läsa :)


Namn
Kom ihåg mig?

Mail


Blogg/hemsida


Kommentar


Trackback