secondhandfynd del 2 av 3

Det är måndag igen vilket betyder del två av mina secondhandfynd! Lite mindre kläedr den här gången, och lite mera annat. För er som läser från mobilen så är sista bilden ingen vanlig bild utan en gif! Om den inte spelar upp automatiskt så kan du klicka på den :)
 
 
 
 
 
 
 
Jag skulle inte kalla mig världens mest pålästa fan av ramones, men de har väldigt fina tröjor. Som den här, kanske mmin mesta använda tröja eftersom den är väldigt skön och enkel. Dessutom så matchar den väldigt bra med lila hår!
 
 
 
Här var jag blond och glad haha. Tröjan kommer ursprungligen från hm divided men jag hittade den på röda korset häromveckan. Skön men ganska kort så går runt och visar magen litegrann.
 

En tjock bok som är väldigt tung vilket syns på hur krampaktigta mina händer ser ut. Det är en ordbok från 1927 med tunna, fina papper och små roliga bilder. Eftersom den är så tung och stor hade jag tänkt använda den som blommpress till sommaren, men den är även rätt intressant att titta i.
 
 
 
Två par sommarskor, ett par sneakers och ett par converse. De fina med turkosa snören har jag inte hunnit använda ännu, men i och medd den stundande våren så kommer jag nog att göra det snart. Conversen är från förra året och har följt med hela sommaren.
 
 
Människor under molnen - Ratata, skivan jag lyssnar mest på överlag. Fina låtar och ett fint omslag.
Alla vi barn i bullarbyn - Astrid Lindgren är egentligen en ljudbok, men väldigt mysig att lyssna på när man städar! Tyvärr så är det inte så många historier på skivan så man får städa snabbt.
Swe mix (??) köpte jag på kupan för en femma innan jul. En äldre man kom fram till mig och frågade ifall jag gillade musik, jag svarade ja och han letade fram denna skiva åt mig. Inte den musik jag lyssnar på vanligtvis, men eftersom det var Dr. Alban så varför inte? Väldigt rolig att dansa till.
Experience - Gloria Gaynor. Jag har inte lyssnat på den här så mycket, men hon såg så himla tuff ut på bilden att jag var tvungen att ha den.
 

Kommentarer
♫♪ sandra
2015-03-23 | http://www.sandramusic.spotlife.se

härliga fynd :)

Wow vad roligt! Superfina saker du hittat! Älskar boken, det är så fint med gamla böcker!

Svar: Åh tack! Ja, böcker är så härliga, speciellt när de är gamla!
Hanna Eriksson


Namn
Kom ihåg mig?

Mail


Blogg/hemsida


Kommentar


Trackback