secondhandfynd del 1 av 3

Eftersom jag är helt värdelös på att fota i realtid och lägga upp på bloggen när jag har köpt någonting nytt, samt att det mesta jag köper egentligen inte är nytt utan andrahand, tänkte jag att det går att utnyttja.
Under tre måndagar kommer ni att få dyka ned i min gedigna samling av gamla saker. Mycket kläder blir det men även skivor, böcker, skor och andra roliga saker. Här kommer del ett, som mest fokuserar på de skatter som finns i min garderob.

 
Denna kjol är nog den finaste och mest använda jag har - vinröd/lilaaktig och plisserad. Gah! Köpt på second chance någon gång innan jul och passar perfekt till lite tunnare svarta tights eller varför inte bara ben på sommaren. Den kan lätt bli lite statisk och är det någon som vet hur man botar det, säg  gärna till! Kommer från början från bikbok men lappen ser väldigt gammal ut  så tvivlar starkt på att den finns kvar i sortimentet.
 
 
 
Detta är tröjan på bilden ovan! Fanns på röda korset men ursprungligen från bikbok, och som min fina vän Johanna uttryckte det så "ser den ut som stålull". Den känns dock inte som stålull kan jag tillägga, den är faktiskt väldigt mjuk. Ett minus är äl att urringingen är väldigt vid så det är svårt att inte visa bhbanden. (Ignorera concealern till vänster som jag glömde att plocka bort. My bad.)
 
 
 
Min favoritkofta som jag alltid tar på mig när det är kallt håller på att falla sönder totalt, och som av en slump hittade jag denna lila kofta i onsdags! För er som undrar, ja den är precis lika mysig som den ser ut och JA det är sammet. Köpt på röda korset men ursprungligen från hm.
 
 
 
Detta är det coolaste plagget i hela garderoben, för vem vill inte ha en kofta med miniankor på? Vet inte varifrån den kommer från början, men tror att det är ellos. Egentligen är den en kofta men är absolut snyggast när den är stängd, så jag använder den mest som en tröja med knappar.
 
 
 
Detta var kärlek vid första ögonkastet! Vi såg varandra på avstånd jag och ryggsäcken, mitt i en folkmassa på loppisen i badhusparken. Jag armbågade mig fram (förlåt alla som stod ivägen) och köpte den för 40 spänn. Sedan dess har vi varit oskiljaktiga (nästan) men tyvärr kan jag inte ha den som skolväska eftersom datorn inte rymms i den :(
 

Kommentarer
JOSEFINE -
2015-03-17 | http://josefineeklunds.blogg.se/

Älskar ryggsäcken! Nice fynd!

Svar: Tack! Ja ryggsäcken är nog min all-time-favorit faktiskt :)
Hanna Eriksson

Angelica Bengtsson Fotografi
2015-03-17 | http://angelicabengtsson.blogg.se

Åh, vad mycket fint!!

Svar: Tack, vad glad jag blir!
Hanna Eriksson

Vad är det för supersecondhand som du har hittat? Älskar kjolen & väskan!! <3

Svar: Det är faktiskt lite blandade fynd jag gjort under åren och inte en specifik affär tyvärr! Åh de två är mina favoriter också! :)
Hanna Eriksson

Maria Ekblad
2015-04-02 | http://dreamsof.se/

Åh vilken fin kjol!

Svar: Tack fina du!
Hanna Eriksson


Namn
Kom ihåg mig?

Mail


Blogg/hemsida


Kommentar


Trackback