21 mars

 
Detta lilla busfrö och hans syster (mina kusiner) väckte mig med dunder och brak klockan tio i åtta denna lördagsmorgon! De tyckte att jag hade sovit på tok för länge och ville att jag skulle komma och leka. Med tanke på att jag igår kväll varit på genrep inför smask (kommer ett inlägg om det imorgon) så kan jag väl inte säga att jag var jättepigg, men vi busade ett tag ändå. De är ju för gulliga.
 
 
 
Försökte att lära mig introlåten till Twin Peaks på piano, mer eller mindre förgäves. Att det ska vara så himla svårt, trycka på några tangenter bara? Jag övade lite flöjt också när jag ändå var igång och insåg att jag har spelat i snart nio år!! Mer än halva min livslängd alltså, vilket är helt sjukt eftersom det fortfarande känns som om jag är en nybörjare.Var tvungen att leta fram gamla inspelningar från de första åren och förstod då att jag nog hade utvecklats en del trots allt.
 
 
 
Mitt på dagen ungefär befann jag mig på second chance. Hittade tyvärr ingenting, men det är väldigt trevligt att bara gå runt och kolla på allting. Måste säga att jag blev väldigt sugen på att köpa massa fina böcker och ställa upp som på bilden ovan, och tapetsera i princip allt jag äger i den där tapeten!  Okej, en svag överdrift, och dessutom skulle inte böckerna rymmas i mitt rum just nu.
 
 
 
Sedan blev det eftermiddag och vi gick ut för att ta vara på soltimmarna. Det var helt sjukt halkigt och vi ramlade mest hela tiden, men jag lyckades ändå få min syster att stå upp så pass länge att jag han knäppa några bilder på när hon kastade snö på sig själv.
Det var ungefär vad jag har gjort idag! Ikväll ska jag på gudstjänst och sedan vidare till Elias för att vara med bra människor. Hade.
 

Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

Mail


Blogg/hemsida


Kommentar


Trackback