Stockholmshelgen i bilder

Min helg i huvudstaden var minst sagt bra måste jag säga. Har ätit en massa mat och träffat fina vänner igen, här kommer en snabbresumé! Bildcredd till Simon och Ronas för bild nummer 4, 6, 7.
 
 
 
Fredag eftermiddag vandrade vi omkring på söder, hängde i second hand-affärer och träffade människor. Åt middag på en indisk restaurang och gick till Ronas för att hänga senare på kvällen.
 
 
 
*hipsterbild på hipsterskor hängandes på en elledning*
 
 
 
Vår ganska bloggvänliga men ack så goda lördagsfrukost såg ut såhär. Det var mozzarellamackor och förmodligen en av de godaste jag någonsin ätit.
 
 
 
Klockan tio så möttes vi upp igen för att gå till Kungsträdgården. Körsbärsträden har börjat blomma där.
 
 
 
Så otroligt vackra! Tips för dig som vill fota: var där tidigt innan alla turister kommer.

 
 
När vi tröttnade på kungsan så tog vi en promenad till Vasamuseet. Hade aldrig varit där tidigare så det var ju dags. Älskar att gå på museum, det är så himla intressant!
 
 
 
Sedan gick vi upp på ett bergg där omkring (har ingen aning om var om jag ska vara ärlig).
 
 
 
Simon var fab och Hampus också.
 
 
 
Försökte lära Leon fot-dansen (??).
 
 
 
Sen drog vi till Ronas igen (alltid Ronas). Tycker så mycket om den här bilden för att allting är så kaos.
 
 
 
Sen blev det söndag och vi bestämde oss för att ta Roslagsbanan ut till Täby och Täby köpcentrum. Tog inte en endaste liten bild där tror jag faktiskt.
 
 
 
Efter shoppingturen så gick vi till närmsta coop och köpte allt gott för att sedan ha en minipicknik i Hagaparken. Det blåste som attans, annars hade man nästan kunnat tro att det var sommar.
 
 
 
Avslutar med en bild från vårat rum bara för att det var så himla mysigt och vill samtidigt säga tack för tre härliga dagar i min absoluta favoritstad. Kram!
 

Kommentarer
purposes.blogg.se
2015-04-22 | http://purposes.blogg.se/

Vad trevligt att du går på natur ^^ De flesta som bloggar brukar gå på estet och så, så lite kul att träffa ngn som går ett liknande program som jag gick ^^ *high five* :D

Och va härligt miniresan låter ^^

Svar: Åh,high five! Bloggvärlden är full av estetare, trodde nästan att jag var ensam haha. Vad gick du för program, och vad tyckte du om det? :)
Ja, helt underbart att ta en lite paus från verkligheten ett tag! Kram :)
Hanna Eriksson

Linnéa Thell Jansson
2015-04-24 | http://linneajthell.blogg.se/

Åhh vad härligt allt ser ut!!

Barbro

Visst är det vackert i Kungsan när körsbärsträden blommar!!! Hoppas att det är lika fina 6/5då besöker jag S- holm.😄

Svar: Men så roligt! Har hört att blommorna redan har börjat falla ned från träden, men hoppas att du hinner se dem ändå! Kram <3
Hanna Eriksson


Namn
Kom ihåg mig?

Mail


Blogg/hemsida


Kommentar


Trackback