I min dagbok

 

Året är 2005 – jag är nästan sju år och har inte riktigt lärt mig åt vilket håll bokstäverna ska vara.  Åtminstone inte i början av året, i april, då både tvåor och J hamnade lite hursomhelst. Jag skrev med glitterpennor också, åh dessa glitterpennor! Kommer fortfarande ihåg att jag frågade farmor hur många gånger som helst hur man stavade till boulanderskogen som vi hade varit och lekt i, men lyckades ändå skriva fel på något sätt haha. Osäkert om ni som läser kan tyda det som står den 24 april, så jag tänkte översätta det åt er:

 

”Idag har jag varit i mässhallarna och tittat på polis, brandbil och ambulans. Brandbilarna fick ett utryck för att det började brinna”

 

Som ni kanske ser är alla a:n skrivna med en lila penna och det har sin förklaring. Åttaåriga Hanna tyckte att jag som (nästan) sjuåring skrev mina a:n på tok för slarvig, och tog helt enkelt saken i egna händer och fixade till det. Med en lila glitterpenna. Förändringen från april till december är ganska markant ändå, trots att jag inte riktigt kunde stava ännu. Skrivstilen är helt plötsligt läsbar, vilket jag gissar beror på att jag började ettan under den hösten.


Kommentarer
Ida
2015-04-08 | http://diytime.se

Men åh vad underbart, så himla kul att se vad som var viktigt i en 7-årings liv. Måste nog också titta igenom mina gamla dagböcker nu! :)

Svar: Ja eller hur, världens nostalgitripp! Rekommenderar det starkt! :)
Hanna Eriksson

Mamma

Åh, tänk så tokigt...inte helt lätt att stava till Boulognerskogen :) puss

Sanna Widman
2015-04-12 | http://sannawidman.blogg.se/

SVAR:
Aha okej, inte sett just den sorten men ser jag den ska jag absolut köpa så tack för "tipset" :D


Namn
Kom ihåg mig?

Mail


Blogg/hemsida


Kommentar


Trackback