66 dagar kvar till jul

 
Vaknade vid åttatiden för att det var så ljust ute och ser man på - det snöade! Jag är inget stort fan av snö egentligen, men lite mysigt är det faktiskt när flingorna singlar ner utanför fönstret och man får vara inne och läsa en bra bok. Jag sprang ut med kameran och i all hast så glömde jag att ställa om vitbalansen (otroligt klantigt, hur kunde jag inte ha märkt något?) samtidigt som mitt photoshop bestämde sig för att vitt inte längre är vitt utan beiegeaktigt. Bilderna blev alltså lite konstiga i färgen men det får ni ha överseende med.

Kommentarer

Bor du långt upp i landet? Vill veta när snön kommer ner till oss i jönköping, höhöhöh.. :D

♫♪ sandra
2014-10-19 | http://www.sandramusic.spotlife.se

fina bilder :)

neigechatte.bloog.se
2014-10-29 | http://negiechatte.blogg.se

Jag tycker att du hade bra kompositioner på bilderna. Om du vill ha ett tips och slippa tänka på vitbalans när du fotar kan du börja fota i Raw-format. Det gör så att du kan ändra bland annat vitbalansen och massor med andra saker i datorn, efter att du har tagit bilden.

Svar: Tusen tack för tipset! Jag har funderat på att börja fota i raw men är lite rädd för att det ska ta mycket plats, men så provade jag raw på norrskensbilderna och nu är jag fast :)
Hanna Eriksson


Namn
Kom ihåg mig?

Mail


Blogg/hemsida


Kommentar


Trackback