second hand

 
Dessa fyra otroliga materiella ting åkte hem med mig efter jag hade besökt stadens första loppis. Tre väskor och en tjock, mysig, stor stickad tröja. De två översta väskorna kostade 10 respektive 5 kronor och jag tänker använda dem som dataväska till hösten. Den längst fram är mig favorit, men tyvärr lite liten så det kanske inte rymms någon dator där... Iallfall så rymmer den papper, så jag kan ju alltid använda den som vanlig väska. Väskan bakom den (fortfarande översta bilden) är mycket större och rymmer lätte en dator, men är inte lika fin.
Den röda väskan kommer faktiskt inte från loppisen utan från kupan, och för den fick jag betala ynka trettio kronor. Faktiskt så ver det lite av en slump att jag hittade den, men attans vad glad jag är! Den är lite för liten för att vara resväska, och alldeles för stor för handväska, men passar perfekt när jag inte ska så långt bort eller stanna överdrivet länge. En nice vinröd färg har den också.
Sist, men absolut inte minst. Tröjan. Den behöver visserligen sys in lite här och var, men vad gör det? Mönstret är fantastiskt fint, och varm är den också. Kanske inte så bra nu när det börjar bli sommar, men det kommer ju fler kalla dagar. Huvva.
 

Kommentarer
Jarina
2014-05-08 | http://jarinafoto.blogg.se/

Svar: Ja, det var verkligen helt underbart :)
Så fin tröja!

Ida - foto & häst
2014-05-16 | http://prinsesc.blogg.se/

så fina!

Anonym

Va fint!


Namn
Kom ihåg mig?

Mail


Blogg/hemsida


Kommentar


Trackback