rosa fluff och lyckliga slut

Foto: Pappa
 
Det här inlägget är ca många veckor försenat. Typ sedan februari, då jag orkestrade till estet-musiks musikalföreställning, men jag kännde att jag ville publicera det ändå. Mest för att det var så sjukt kul och en upplevelse jag skulle göra om tusen gånger, och sedan tusen gånger till. Iallafall, såhär skrev jag om det (jag hade påbörjat ett inlägg lite halvt) någon dag efter sista föreställningen:
 
"Efter sex föreställningar och en del övning så är musikalen slut, finito, finished. Det har varit så himla kul, både att spela och att umgås med härliga personer.
Eftersom torsdagen bara var en halvdag så kom jag tillbaka till skolan efter lunch och det var hemskt. Ingenting hade förändrats, det känndes hur konstigt som helst att bara kliva in i klassrummet som om ingenting hade hänt. Menmen, man vänjer sig väl."
 
Och poof, så kommer alla minnen tillbaka. Så sjukt roligt jag hade det. Önskar att kunde få uppleva något sånt minst en gång i livet. Man kände sig väldigt profisionell på något sätt; sminka sig, klä sig i svart, komma tidigare för stämmrepet, hänga backtage och heja på de andra medverkandena. Åh. Jag vill tillbaks.
 
 
 
 

Kommentarer

åh vad mysigt med en musikal! har aldrig varit med i en men det skulle säkert vara väldans kul!


Namn
Kom ihåg mig?

Mail


Blogg/hemsida


Kommentar


Trackback