Marrakech, Morocco

 
 
På höstlovet drar jag och min familj till Marocko och det är första gången på fem år som jag far utomlands (Finland räknas inte). Marocko är värsta Aladdin-landet och det finns bland annat ett jättetorg, Djemaa el Fna, som tydligen ska vara väldigt häftigt med massa apelsinjuice-stånd, tekannor, kryddor och skor. Vi ska bo på ett riad, ett mindre hotell som drivs av en familj på någon bakgata, som tydligen skulle vara rätt mysigt.
Sen funderar jag även på att skaffa en tatuering! En henna då, som försvinner på några dagar (men erkänn lite skrajsna blev ni allt?), som det sägs ska vara billigt där.

Trots att jag inte ens viste att staden fanns för bara några veckor sen så är jag helt kär i den nu! Det är inget Turkiet eller Gran Canaria, men jag tror att det finns a hell lot of personlighet i den. Den är som så levande och färgglad och bara allmänt... häftig. Kameran hänger såklart med och jag ska försöka ta många bilder!
 

Kommentarer
Liana
2013-10-11 | http://lianass.blogg.se

Sv: tack snälla för ditt tips ! :)

by cajsab
2013-10-12 | http://bycajsab.blogg.se

Åh shit vad nice! Delar just nu med mig av en rabattkod på caseapp på min blogg! Så in och kika! ;)


Namn
Kom ihåg mig?

Mail


Blogg/hemsida


Kommentar


Trackback