Smask 2011

Hejsan!
Jag tar allt från början. Igår på skolan spleade vi handboll. Fast jag, Tova, Hampus och Tilda var hejarklack... Iallafall så vann vårat lag för första gången, och då var jag självklart inte med och spela. De tog finalen med 8-4, precis som semifinalen.

Sen, efter skolan följde Tova och Filip hem med mig och vi roade oss lite med Super Mario på Wii. Båda åkte hem vi halv sju-tiden, och en halvtimme senare åkte även jag, Papa och Elin bort. Vi skulle till stan och se årets upplaga av SMASK! Det är nog den bästa kvällen på hela året! Och jag som tyckte jag var smart som hade tagit med kameran, märkte snart att batteriet nästan var slut. Så lite mindre än halvvägs in i pogrammet dog det. Batteriet altså.

SMASK står för SverigesMusikAkademikersSångKåntest och är en typ av melodifestival som elever från musikhögskolaqn arrangerar. Fast fullspäckad med humor då. Det finns några regler för låtarna som tävlar...

♫ Bidraget får max vara 3min långt.
♫ Bidraget får inte ha framförts tidigare.
♫ Bidraget måste vara på svenska.
♫ Bidraget är tvunget att innehålla en tonartsförändring.

Tänkte visa er låtarna också utan innbördes orning=)

Drama Queen - Tran-Sisotörs(?)
Eyman - K.A.M-Back
Natt Rally - Sussi Schladd och Sten Scott
I en gyllene skylift - Byggare Bo och Danne Dyckert
De e du! - Jesus och Barnen
Uppvaknande - Karma
Gud på ljud - Soundsisters
Efetr ett skott - Hardy "Femtaggarn" Brihed
Det enda jag vill ha - Clauss and the cheerios
( och en till låt som jag inte kommer ihåg)

Ska ta och ladda in lite bilder sen, men först... Frukost!=P

Kram Hanna♥

Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

Mail


Blogg/hemsida


Kommentar


Trackback